Millist kodulehte valida? Võrdleme populaarseid veebilehe tüüpe

home office, office, web, desktop, laptop, notebook, smartphone, designer, freelancer, style, creative, mac, co-working, to blog, retro, blog, start-up, blog, blog, blog, blog, blog

 

Kui plaanid luua uut kodulehte, võib valik tunduda esialgu keeruline. Kas peaksid valima lihtsa ühe lehega kodulehe (onepager), mitmelehelist informatiivset veebilehte, blogiga lehte või hoopis e-poe? Või sobib Sulle kombineeritud lahendus – koduleht koos e-poe võimalustega?

Selles blogipostituses aitame Sul otsustada, milline kodulehe tüüp sobib Sinu äri vajadustega kõige paremini. Vaatame lähemalt iga lahenduse eeliseid, puudusi ja kasutusvaldkonda.


1. Üheleheline koduleht ehk onepager

 

Onepager on lihtne ja kompaktne koduleht, kus kogu info on paigutatud ühele lehele. Tavaliselt sisaldab see ettevõtte tutvustust, teenuste lühikirjeldusi, kontaktinfot ja tegevusele kutsuvat nuppu (nt “Võta ühendust” või “Küsi pakkumist”).

Eelised:

  • Kiire ja taskukohane lahendus

  • Hea mobiilis kasutamiseks

  • Sobib ajutiseks kampaaniaks või lihtsaks visiitkaardiks

 

Puudused:

  • SEO võimalused on piiratud, sest kõik märksõnad peavad mahtuma ühele lehele

  • Pole sobiv keerulisemate teenuste või sisurikka ettevõtte esitlemiseks

 

Kellele sobib? Väikeettevõtted, alustavad teenusepakkujad, kampaanialehed


 

2. Lihtne mitmeleheline koduleht

 

Mitmeleheline informatiivne koduleht on struktureeritud leht, kus igal olulisel teemal on oma alaleht (näiteks „Meist“, „Teenused“, „Kontakt“).

Eelised:

  • Väga hea SEO jaoks: iga alaleht saab keskenduda konkreetsele märksõnale

  • Parandab kasutajakogemust – külastajal on lihtne navigeerida

  • Hea mainekujunduseks ja professionaalse mulje loomiseks

 

Puudused:

  • Vajab rohkem sisu kui onepager

  • Arendus võib olla pisut ajamahukam

 

Kellele sobib? Enamik mikro- ja väikeettevõtteid, kes soovivad veebis professionaalselt esindatud olla


 

3. Põhjalik mitmeleheline koduleht

 

Põhjalikum koduleht sisaldab lisaks põhiinfot lehekülgi ka detailseid teenusekirjeldusi, portfooliot, klientide tagasisidet, tiimilehte ja rohkem sisu.

Eelised:

  • Rohkem märksõnu ja sisu = tugev SEO potentsiaal

  • Tõstab usaldust ja konversioonimäära

  • Annab Sinu ettevõttele autoriteetse ja professionaalse kuvandi

 

Puudused:

  • Vajab rohkem aega sisu loomisel

  • Vajalik regulaarne hooldus ja uuendamine

 

Kellele sobib? Teenusepakkujad, spetsialistid, disainiagentuurid, koolitajad


 

4. Blogiga koduleht

 

Blogiga veebileht sisaldab lisaks tavasisule ka regulaarseid artikleid. Blogi aitab tõsta ettevõtte usaldusväärsust ning pakub väärtuslikku sisu otsingumootoritele ja klientidele.

Eelised:

  • Iga uus blogipostitus suurendab SEO nähtavust

  • Saab suunata liiklust sotsiaalmeediast ja otsingutest

  • Parandab Google’i silmis Sinu lehe autoriteetsust

 

Puudused:

  • Vajab järjepidevat sisuloomet

  • Vanemad postitused vajavad aeg-ajalt uuendamist

 

Kellele sobib? Eksperdid, koolitajad, turundajad ja ettevõtted, kelle klientidel on küsimusi ja infovajadus


 

5. E-pood (veebipood)

 

E-pood on spetsiaalne kodulehe tüüp, mille kaudu saab müüa tooteid ja teenuseid. See sisaldab ostukorvi, makselahendusi, tootekataloogi ja tellimuste haldust.

Eelised:

  • Müük toimub ööpäevaringselt

  • SEO võimalused iga toote lehega (tootelehed võivad tuua liiklust otsingutest)

  • Võimalik automatiseerida ja jälgida tellimusi

 

Puudused:

  • Arendus ja haldus on keerukamad

  • Vajab turvalisuse tagamist ja maksesüsteemide seadistust

 

Kellele sobib? Väikeettevõtted, käsitöölised, tootjad, digitoote müüjad


 

6. Koduleht koos e-poega

 

Kombineeritud lahendus ühendab ettevõtte kodulehe ja e-poe. Selline leht võimaldab nii teenuseid tutvustada kui ka tooteid müüa.

Eelised:

  • SEO katab nii teenuste kui toodete märksõnad

  • Kliendile mugav – kogu info ja ostuvõimalus ühel lehel

  • Tõstab usaldusväärsust ja müügivõimekust

 

Puudused:

  • Vajab hästi läbimõeldud struktuuri

  • Arendus ja sisu haldamine on mahukam

 

Kellele sobib? Teenusepakkujad, koolitajad, loomeinimesed, kes soovivad müüa tooteid lisaks oma põhitegevusele


 

Kuidas valida sobiv kodulehe tüüp?

 

Sobiva kodulehe valimisel küsi endalt järgmisi küsimusi:

  • Mis on minu äriline eesmärk veebis? Kas tahan lihtsalt nähtav olla või ka midagi müüa?

  • Kui palju mul on sisu või aega selle loomiseks?

  • Kas plaanin hakata blogi pidama või tooteid lisama?

 

Soovitame: Alusta lihtsamast lahendusest ja laienda seda vastavalt vajadusele. Näiteks saab lihtsast kodulehest hiljem teha blogiga lehe või lisada e-poe mooduli.

Tänapäevased platvormid (nt WordPress) võimaldavad kodulehte paindlikult kasvatada ja arendada.

Kokkuvõte: millist kodulehte valida?

Kodulehe tüüp

Sobib kellele?

SEO potentsiaal

Onepager

Alustajad, kampaanialehed

Madal

Lihtne mitmeleheline

Väikeettevõtted

Hea

Põhjalik koduleht

Spetsialistid, agentuurid

Väga hea

Blogiga koduleht

Eksperdid, infojagajad

Väga hea

E-pood

Tootemüüjad, e-kaubandus

Väga hea

Koduleht + e-pood

Teenusepakkujad, kes müüvad ka tooteid

Väga hea

Vajad abi sobiva kodulehe valikul?

 

Kui Sa pole kindel, milline kodulehe lahendus sobib just Sinu ettevõttele, võta meiega ühendust. Aitame Sul leida parima lahenduse, mis vastab Sinu ärieesmärkidele ja toetab Sinu nähtavust Google’i otsingutulemustes.

👉 Võta meiega ühendust

etET
Kerige üles